چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

محمد اللهیاری در گف و گویی گفت : سال 94 بالغ بر 70 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد و قریب به 58هزار عنوان کتاب تالیف و حدود 12هزار عنوان کتاب ترجمه شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه کشور هنوز از معضل تیراژ در رنج است، اظهار کرد: همچنان رقم های تیراژ قابل توجه نیست.
اللهیاری تصریح کرد: هر ساله در کشور شاهد برپایی نمایشگاه های استانی هستیم اما همه مردم امکان حضور و گاه بنیه اقتصادی خرید کتاب را ندارند که در چنین شرایطی ، فضایی به نام کتابخانه ارزش افزوده یافته و در توزیع عادلانه کتاب نقش ویژه ای ایفا می کند.
وی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی برای برطرف کردن نقایص یادشده و همچنین نقیصه فقدان یک شبکه توزیع سراسری کتاب در کشور، تلاش های بسیاری در راستای توسعه کتابخانه ها انجام می دهد.
وی افزود: نهاد در همین راستا ، در کنار توسعه کمی، رویکرد توسعه کیفی کتابخانه ها را نیز پیگیر است بطوریکه از یک طرف شاداب سازی محیطی کتابخانه ها و از طرفی نیز تقویت منابع کتاب و نشریات را در برنامه تعریف کرده است.
اللهیاری اضافه کرد: مکمل دو مقوله یادشده ، فعال سازی 650ایستگاه مطالعه در مکان های عمومی کشور است که اینک با محتوای جدیدی مبنی بر خلاصه کتاب ارایه می شود.
وی فعالیت های ترویجی کتابخوانی را نیز از برنامه هایی دانست که در راستای توسعه کتابخوانی انجام می شود و گفت: برگزاری نشست های کتاب خوان در کشور، یکی ار این برنامه های ترویجی فرهنگ مطالعه است.
چهارصد و هفدهمین نشست کتابخوان کشور ویژه نابینایان گیلانی، چهارشنبه شب با حضور معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی در رشت برگزار شد./ایرنا/

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna